For the English language article – pls scroll down!

Azt hiszem, a változás még sosem volt ilyen komfortos...

Az utóbbi hónapokban a bizonytalanság, a változó környezet, az új kihívások mindennapjaink részévé váltak a Four Bites konyhán. Tavaly ilyenkor rendszeresen több száz fős rendezvényekre, sőt, már a decemberi karácsonyi partikra készültünk ügyfeleinkkel együtt, minden részletre nagy gondosságot fordítva, hogy igazi rájuk szabott élmény legyen az eseményük. Idén ez egészen másképp lesz, 180 fokos fordulatot vett világunk: mások a lehetőségek, igények, és összességében az, ahogy élünk. A korábbi jól megszokott közvetlen légkörű, kávészünetben egy tálból falatkázás ma szinte elképzelhetetlen egy céges rendezvényen, az irodaházak konganak az ürességtől, senki nem szervez rendezvényt, vagy a rendezvények a fizikai tér helyett az online világban valósulnak meg, ez pedig folyamatos megújulásra, innovációra sarkall minket.

Hogy mihez kezdünk ezekkel a kihívásokkal? Hogyan lehet piacképesnek maradni egy ilyen helyzetben, amikor teljes szolgáltatási piacunk összeomlott?

Alapvetően szeretünk új koncepciókat megálmodni, de persze ennek a folyamatnak megvannak a maga módszerei. A mi értékrendünkhöz, működésünkhoz a design szemléletű problémamegoldó megközelítések – mint a Design Thinking vagy a Service Design – jól passzolnak, mert hiszünk abban hogy az ügyfélközpontúság, a csapatmunka és együttműködés a folyamatos visszajelzések és azokra reagáló fejlesztésekkel tudunk valós értéket teremteni. Nem mellesleg költséghatékonyan, és gyorsan tudunk új koncepciókat bevezetni.

Ez most tudományosan hangozhat, de hogy mit is jelent pontosan ez egy catering szolgáltatónál a hétköznapokban, hogyan alakítottuk át szolgáltatásunkat? Elmesélem!

Nulladik fontos gondolat: NEM próbáltuk meg a meglévő falatka koncepciót ráerőltetni a megváltozott piaci környezetre, hanem a meglévő és potenciális ügyfeleink helyzetének megértésével indítottunk.

1. Lépés: Az ügyfelek megismerése - kiváncsiak vagyunk, sokat kérdezünk

Felkerestük céges ügyfeleinket, akiknek korábban nagy rendezvényekre, közösségi falatozásra vittünk miniburgereinket, tekercseinket, desszetgolyóinkat és nemes egyszerűséggel megkérdeztük:

“Mi a helyzet nálatok? Bejártok irodákba, vagy home office-ban vannak a dolgozóitok? Vannak/lesznek-e rendezvényeitek? Mik a céges policy-k? Hol és mit szoktatok ebédelni.. ?”

Mindezt azért, hogy minél jobban megértsük a helyzetüket, problémáikat, igényeiket.

2. Lépés: A probléma definiálása - értelmezzük a válaszokat

Leginkább ilyen válaszokkal találkoztunk:

“Többnyire home office-ban dolgozunk, rendezvényeink online valósulnak meg, így nehezebb lekötni a résztvevőket, vagy egyáltalán rávenni őket, hogy jelentkezzenek”. “Mindenki bejár az irodába, de csak heti egyszer.” “Nagyon óvatosak vagyunk. Első számú szempont nálunk a biztonság, és a dolgozóink védelme!” “Nem lesznek rendezvényeink, valószínű még sokáig.”

A visszajelzések alapján kirajzolódott előttünk, hogy ügyfeleink milyen (új) helyzetekkel küzdenek, milyen problémáikra tudnánk esetleg mi megoldásokat hozni, ilyenek: az élmény hiánya, találkozás hiánya vagy a biztonságos közeg megteremtése.

3. Lépés: Ötletelés - az őrült ötletek mellett fontos, hogy gyorsan megvalósítható legyen

Elérkeztük arra a pontra amikor csapatban, minél több érintett bevonásával összegyűjtöttük ötleteinket. Az ötletelés során szempont volt az ügyfelek igénye mellett a gyors megvalósíthatóság is: legyenek hozzá eszközeink, időnk, szakértelmünk is. Minden féle őrült ötlet mellett, – mint például drónnal kiszállított ebédmenü, falatka Foxpost, DIY uzsonnák otthon gyerekekkel – megszületett az egyszerű de nagyszerűnek gondolt megoldásunk, a SNACK BOX – EBÉD BOX koncepciója.

Egy box, 9 vagy 12 darabos falatka box kencékkel, salátákkal kiegészítve snack-ként vagy ebédre, praktikus, könnyen szállítható csomagolásban, ami  “vírusmentesen”, adagonként csomagolva (de mégis fenntarthatóan!), biztonságos étkezés élményét nyújtja. Az irodába azoknak, akiknek be kell járniuk, vagy épp egy online workshop élményszerűségét emelve azoknak, akik otthon a monitor elé vannak kényszerítve.

Photo: Panamy

4. Lépés: Teszt - avagy a puding próbája az evés

Mielőtt kialakítottuk volna a végleges koncepciókat, néhány érdeklődő ügyfélnél teszteltük az elképzeléseket, ez alatt sok új felismerésre jutottunk, melyet beépítettük a mostani boxaink koncepciójába.

A teszt nem csak későbbi újratervezéstől  óvott  meg minket, de pénzt és időt is spóroltunk vele. A tesztelés során alakult ki például REGGELI BOX koncepciónk hiszen több ügyfél is reggeli workshopra rendelte résztvevőinek a boxokat és szeretett volna szendvicseket, pékárut rendelni, így elrugaszkodtunk a falatka formátumtól. Aztán kiderült első rendelés tervezése során hogy a jól bevált címkéink, szép ételkártyáink vegyes dobozok esetén nem használhatók, így új megoldást találtunk arra, hogy tudjuk ugyanolyan informatívan, praktikusan és esztétikusan feltüntetni az alapanyagokat, allergéneket mint korábban.

Így érkeztünk el a mostani – de biztosan hogy nem végleges – BOX-okhoz, hiszen továbbra is figyelünk a visszajelzésekre, igényekre, változásokra… Örülünk, mert azt látjuk, hogy ebben a furcsa helyzetben a BOX megoldásokkal ugyan úgy meg tudjuk tartani a számunkra oly fontos értékeinket mint a közvetlenség – persze csak maszkban vagy online:) -, rugalmasság, fenntarthatóság és praktikum, mindezt egy kis doboz ÉLMÉNYbe csomagolva.

Bízom abban, hogy hasznos és akár inspiráló lehet történetünk, és ha kiváncsiak lennétek még több Design Thinking – Service Design szemléletű tartalmunkra, írjatok nekünk!

Szerző: Oswald Réka

4 Steps of Service Design: Reinventing the Catering Experience

I think change has never been so comfortable…

During the last months uncertainty, changing environments and new challenges have become our daily routine in the kitchen. This time last year we were preparing for events with hundreds of people, even for Christmas parties closely with our clients, taking great care of every tiny detail to create an experience that is perfectly tailored to them.

This year it is much more different, as the world took a 180-degree turn: opportunities, needs and overall our daily routine have changed . There is no more happy snacking: picking bites from the same bowl during the conference coffee break, the offices are quiet from emptiness, there are no events on the horizon or some of them are transferred to the impersonal online world. And this constantly encourages us to innovate.

So how do we cope with all these challenges? How can we remain marketable in a situation like this when our entire market collapsed? 

First of all I have to say that we enjoy creating new concepts, but of course this process has its methods. Design-based problem solving approaches – such as Design Thinking and Service Design – nicely fit our values and operation, because we believe that the key to develop and create real value is teamwork, cooperation and continuous discussion with the customers… Not to mention the cost-effective and quick nature of these approaches, which – to tell the truth – are quite important, especially in small businesses like ours.

The concept of Design Thinking and Service Design may sound a bit scientific, but what does it really mean to a catering business in its everyday routine? And how we managed to transform our services? I will explain…

Step Zero: I think it is the most important first thought: we DID NOT force our existing bite-concept to the changing market environment, but we started with getting to know every detail of our customers’ situation.

Step 1: Getting to know the customer - we are curious and we ask, a LOT

We contacted our corporate clients to whom we had previously delivered our bites for big conferences, meetups and simply asked them:

“What’s up with you nowadays? Have you already returned to the offices or are you still working from home? Are you planning any events in the near future? What are your company policies? Where and what do you usually have for lunch?” 

But why are we so curious? In order to get a better understanding of their situation, problems and needs.

Step 2: Define the problem - we gather and synthesize the information

We encountered answers like these:

“ We mostly work from home office, our events take place online, making it quite difficult to engage the participants, or even get them excited about a program.” “Everyone has to work in the office one day per week.” “We take precautionary measures very seriously, our number one priority right now is the safety of our employees.” “We do not plan any events, certainly for a long time.”

According to these feedbacks, it became clear to us what are the main pains of our customers right now and what are those entry points for us where we could provide solutions for them. We defined these pains as lack of community experiences, social gatherings or providing a safe environment. 

Step 3: Ideation - as much as we love crazy ideas we should pay attention to those that are feasible and viable

At this point, involving as many stakeholders as we can: our whole team and also some potential customers, we listed every idea we had. Our main aspects during the brainstorming were customer needs, viability and quick feasibility: we should have the tools, time and expertise to implement. Besides all the crazy ideas like drone-delivered lunch, Foxpost-bites or DIY kids’ snacks,  we came up with a simple but great solution, the SNACK BOX – LUNCH BOX concept. 

A box – with 9 or 12 bites, dips or salads packed “covid-safely” for one person – provides a safe dining experience for lunch or as a quick snack, in practical and easy-to-deliver, sustainable packaging. For those who have to work from the office, or the ones who have to sit all day at home in front of their laptops on a two-day workshop.

Photo: Panamy

Step 4: Test - the proof of the pudding is in the eating

Before finalizing the BOX-es, we have tested our concepts with some interested customers that provided us many valuable new insights that we built in. This saved us some redesign, time and money as well.

For example as a result of the testing period, we created the BREAKFAST BOX, since many orders asked for boxes, with sandwiches and pastries, for morning workshops/meetings. So in the breakfast box, we changed the bites for yummy sandwiches, granola and dessert balls. Then the test made us realize that our well-proven food cards and labels we used before are not suitable for this concept, so we had to find a new solution to indicate the ingredients and allergens as informatively, practically and aesthetically as before.

That is the story of how we ended up with the latest – but for sure not the final – version of our BOX-es. We are still listening to the feedback, needs and changes in our environment. We are happy to see that even if the situation is weird, we manage to come up with a solution that carries all the values that are important for us: openness, flexibility, sustainability and practicality packed in a box of EXPERIENCE.

I hope that our story can be useful and even inspiring for you, and if you would be interested in more of our Design Thinking – Service Design content, do not hesitate and write to us!

Author: Réka Oswald

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás