Előző posztunk a lélektani kapaszkodókról szólt ezekben a bizonytalan időkben, most sokak szerint a lazításokkal “visszatér a régi kerékvágás”. Mi inkább egy új rend kialakulásában hiszünk, nem hagyható figyelmen kívül, hogy megváltozott üzleti környezetünk és bizonyos értelemben mi is, ugyanis 3 év után emelnünk kell a Four Bites falatkák árain.

Fotó: Panamy

Sokan úgy látják, hogy a vendéglátóipar árnövekedése a lezárások alatti elmaradt bevétel pótlására, nyerészkedési céllal történik. Az iparágat belülről tapasztalva azt kell mondjuk, hogy ez a feltételezés az esetek többségében nem igaz. Ha a helyzetet komplexebben szemléljük, láthatjuk, hogy a piaci környezet, a ‘régi kerékvágás’ milyen rétegekben változott meg.

1. Megnövekedett alapanyag-, és szolgáltatás költségek

Talán ezzel nem is mondunk újat, hiszen magánemberként is tapasztalhatjuk nap mint nap, hogy egy mezei otthonra történő bevásárlás szembetűnően drágább lett az utóbbi hónapokban. Nincs ez másképp a mi esetünkben sem, az alapanyagok ára 10-15%-os növekedését mi is megéreztük. 

2. Vendéglátóipari munkaerőhiány

A lezárások ideje alatt rengeteg vendéglátásban dolgozó – vagy ettől a szektortól függő szolgáltató – hagyta el a pályát biztosabb megélhetés reményében, ami érezhetően nagy munkaerőhiányt eredményezett. A sok bizonytalanság miatt kevésbé attraktív jelenleg ez a szektor munkaerőpiaci szempontból, a jó munkaerőt drágább lett bevonzani és megtartani.

3. Megbízhatóság és stabilitás

E szavak, mint kulcsszavak kerültek előtérbe munkáltató – munkavállalói és megbízó – szolgáltatói kontextusban is. Világos elvárások, transzparens kommunikáció, jobb munkakörülmények, magasabb bérek, lojalitás és ezek által jobb munkavégzés és jobb emberi kapcsolatok. 

4. Új versenytársak, más pozicionálás

A nagy ételrendelő felületek ugrásszerű fejlődése és bővülése magával hozta a vendéglátó szektor átrendeződését is, teljesen más módon versenyeznek egymással a vendéglátó egységek egy ilyen online felületen, mint ‘csak’ fizikai üzletként. Részben (home)office catering funkciót is el tud látni egy ilyen felület, így nekünk cateringeseknek is ehhez kell pozicionáljuk magunkat és fejlődnünk.

Mit jelent pontosan ez az új helyzet ránk nézve?

  • Úgy gondoljuk, a működési elveinket meg kell tartsuk sőt, ki kell emeljük. A mi céges kultúránk abszolút beleillik ebbe az új rendbe, sőt örülünk is neki, hogy az egymáshoz való korrekt hozzáállás és megbízhatóság egyre több helyen válik fundamentális értékké.
  • Meg kell különböztessük magunkat a régi- és új versenytársainktól, egyértelművé tenni, hogy miben vagyunk mások, jobbak. Eközben a hosszútávú stratégiánkat is az új környezethez kell alakítsuk.
  • Üzleti és gyártási (azaz konyhai) folyamatainkat is fejlesztjük, egyre több elemét standardizáljuk és mérjük. A számaink alapján, több, mint 3 év után a falatka árazásunkba való beavatkozás is szükségessé vált.

Mindig van olcsóbb (és drágább) választás is, kérdés, hogy számodra mit jelent a ‘jó’ választás?

Rendeléseddel ugyanis nem csak terméket és szolgáltatást vásárolsz, hanem egy értékrendet is támogatsz. A tőlünk való rendelés esetében a következők lehetnek fontosak számodra:

  • Finom, különleges, minőségi ételek
  • Mutatós és praktikus megjelenés
  • Felelős konyhavezetés fenntartható alapanyagokkal és csomagolással
  • Jó service, rendszerben gondolkodó, gördülékenyen dolgozó, lelkiismeretes csapat

Továbbra is számíthatsz ránk, a falatkáinkra és arra, hogy együtt jó élménnyé és emlékezetessé varázsoljuk családi és céges eseményeid.

 

Szerző: Pólya Berni

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás